Novosti

23. 05. 2022.

Željezničari prosvjedovali za spas jedine tvrtke za gradnju pruga

Foto: Ivan Forgač, HRT screenshot

Izvor: HRT

U organizaciji Sindikata hrvatskih željezničara (SHŽ) u Zagrebu se održao prosvjed vezano za izdvajanje Pružnih građevina iz HŽ Infrastrukture u Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP). HRT-ova novinarka Zvjezdana Heina kazala je za podnevni Dnevnik HTV-a kako je prosvjed trajao sat i pol. Prosvjednici su krenuli od Glavnog kolodvora, pa su došli na Markov trg, gdje im se nitko nije obratio.

 

Iznos planiran za održavanje pruga u razdoblju od četiri godine smanjen je s milijardu kuna na 460 milijuna kuna, zbog čega će nastaviti propadati pruga, a propast će i Pružne građevine, poručuju iz Sindikata hrvatskih željezničara (SHŽ). Tvrde da Pružne građevine neće moći plaćati najam za korištenje nekretnina koje pripadaju HŽ-u, kao što neće moći financirati ni restrukturiranje i zbrinjavanje radnika.

 

 

Opasnost od blokada i stečaja

Upozoravaju da Pružne građevine dobavljačima duguju oko 50 milijuna kuna, pa postoji realna opasnost da vjerovnici prije ili odmah po njihovu izdvajanju u CERP posegnu za blokadama i tvrtku odvedu u stečaj. Naime, dobavljači su dosad imali povjerenja i bili strpljivi u naplati potraživanja, jer su iskustveno znali da će od tvrtke u vlasništvu HŽ Infrastrukture naplatiti potraživanje. Vlasništvo CERP-a nad Pružnim građevinama dovodi ih u sasvim novu poziciju neizvjesnosti pa je razumno očekivati da će posegnuti za blokadama, dodaju.

 

U SHŽ naglašavaju kako su Pružne građevine jedina domaća tvrtka sposobna za gradnju i obnovu željezničkih pruga i zahtijevaju: podmirenje svih dugova Pružnih građevina prema dobavljačima, da HŽ infrastruktura preuzme dio poreznog duga PG-a, da se nekretnine HŽ-a koje koriste Pružne građevine unesu u vlasništvo PG-a te da se nakon izdvajanja u CERP Vlada obveže da će izdati kreditno jamstvo za obnovu mehanizacije PG-a.

 

Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač kazao je za HTV kako je sindikat pribojava stečaja. Najveći problem je što je upropaštena cijela željeznica, te se s ovakvim prugama ne može dalje.


Europa je kupila vlakove, ali ne postoji infrastruktura koja ih može pratiti. A željeznica svakim danom gubi svoje klijente.