Novosti

22. 01. 2024.

Cjeloživotno učenje i vaučeri za obrazovanje – mogućnosti za članove i sindikate

Foto: NHS

Razgovori u NHS-u

NHS - Kako bi članovima sindikata udruženih u Nezavisne hrvatske sindikate prenijeli informacije i čuli njihova razmišljanja o različitim temama Nezavisni hrvatski sindikati pokrenuli su seriju razgovora pod nazivom Razgovori u NHS-u.

Ivan Vidiš, državni tajnik
Foto: NHSIvan Vidiš, državni tajnik Foto: NHS

Danas su održani Razgovori u NHS-u br. 3.

 

Zbog brzih promjena koje obilježavaju tržište rada posljednjih nekoliko desetljeća, potrebno je stjecati dodatna znanja i vještina povrh onih stečenih tijekom formalnog obrazovanja. Na promjenjivom tržištu rada, gdje ubrzani razvoj novih tehnologija i metoda rada potiče promjene u tipičnim radnim zadatcima u okviru pojedinog zanimanja, gasi postojeća ili oblikuje nova zanimanja, neophodno je prilagoditi se promjenama te težiti usvajanju novih znanja i vještina, a što će unaprijediti radnu uspješnost i poboljšati zapošljivost.

 

Cjeloživotno učenje definira se kao bilo koja aktivnost tijekom (cijeloga) života s ciljem unaprjeđenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnog, građanskog, društvenog ili profesionalnog djelovanja pojedinca. Učenje je stalni proces koji traje cijeli život te ne prestaje završetkom osnovne odnosno srednje škole ili fakulteta.

 

Upravo zbog svega navedenoga tema ovih Razgovora u NHS-u bila je cjeloživotno učenje i obrazovanje i program Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Vaučeri za obrazovanje koje mogu koristiti nezaposlene i zaposlene osobe. Putem vaučera sufinancira se trošak obrazovanja za programe obrazovanja koje održavaju pružatelji obrazovanja koji se nalaze u Katalogu vještina i programa.

 

U svojem izlaganju Ivan Vidiš, državni tajnik u Ministarstvu rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, naznačio je važnost cjeloživotnog učenja, prikazao stanje na tržištu rada u Hrvatskoj te prisutne upoznao sa sustavom vaučera za obrazovanje. Predstavnice HZZ-a prisutne su detaljno, „korak po korak“ upoznale sa aplikacijom Vaučer za obrazovanje.

 

Nakon prezentacije uslijedila je rasprava u kojoj su sudionici postavljali pitanja, komentirali i davali prijedloge.